Fil d'Ariane

CONFÉRENCE OLSI (Osservatorio linguistico della Svizzera italiana)

Doctorate

La variation géographique de l’italien : le projet lìdatè

Conférence publique avec Laura Baranzini et Matteo Casoni , Osservatorio linguistico della Svizzera italiana

Lieu : Institut de plurilinguisme, Rue de Morat 24, 1700 Fribourg, Salle K0.02

Certificat et port du masque obligatoires sur le campus de la HEP | PH FR / Auf dem Campus der HEP | PH FR gilt Zertifikats- und Maskenpflicht. 

Download

Demet Arpacik

2023. (book, accepted, forthcoming). Arpacik, D. The Medium of Liberation: Kurdish Language and Education Activism in Turkey. “Contributions to the Sociology of Language” book series by De Gruyter Mouton (doctoral dissertation).

2022. (accepted, forthcoming). Arpacık, D. & Nimer, M. Education and language policies towards Syrian Refugees in the post-imperial Turkish State: Incorporating former imperial subjects into the Neo-Ottomanist political regime. Comparative Education Review.

2019. Arpacık. D., Feeling solidarity in an estranged city: Ethnography in the post-war Diyarbakır under surveillance. In B. Baser, M. Toivanen, B. Zorlu, Y. Duman (Eds.), Methodological approaches in Kurdish studies: Theoretical and practical insights from the field (pp. 101-121). Lanham: Lexington Books.

2018. Arpacik, D., “Redefining Kurdishness in the new sociopolitical space of the U.S. diaspora: Experiences of Kurdish students and their parents in Nashville schools”. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 6 (2), 44-56.

2016. Arpacık. D., Archanjo, R. Kurdish language class in New York: A platform for social, political and (inter)personal engagement. Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language & Literature, 9 (2), 14-31.

2015. Arpacık, D., Language education of linguistically minoritized students: First steps for teachers In the Special Issue on Translanguaging. Online Journal of Theory, Research, and Action in Urban Education, Graduate Center, CUNY

L’enseignement bilingue dans tous ses états…et sous toutes ses formes!

On entend souvent dire que « l’immersion, c’est par exemple enseigner la géographie ou l’histoire dans une autre langue. » Si le principe semble simple, des chercheurs du laboratoire GRIDALP (Uni de Genève) ont récemment démontré que cet enseignement peut se manifester sous des formes très différentes, privilégiant parfois l’imposition d’un enseignement à caractère…monolingue.

Troubles de l'apprentissage et apprentissage des langues à l'école : comment conjuguer les deux ? Lernschwierigkeiten und schulisches Fremdsprachenlernen: Wie kann man beides unter einen Hut bringen?

Doctorate

Participant-e-s : 

- Barbara Rindlisbacher (PHBE)
- Erich Hartmann (UNIFR)
- Stéphane Jullien (ARLD, UNINE)
- Elia Keel (étudiant au Collège St-Michel)
- Modération : T.B.A.

Certificat et port du masque obligatoires sur le campus de la HEP | PH FR !
Auf dem Campus der HEP | PH FR gilt Zertifikats- und Maskenpflicht!

 

Nina Selina Hicks

  • Hicks, Nina Selina (i.V.): "Exploring systematic orthographic crosslinguistic similarities to enhance foreign language vocabulary learning". Language Teaching Research.
  • Karges, Katharina, Studer, Thomas & Hicks, Nina Selina (i.V). Lernersprache, Aufgabe und Modalität: Beobachtungen zu Texten aus dem Schweizer Lernerkorpus SWIKO. ZGL, Themenheft „Gesprochene Lernerkorpora des Deutschen“.